fredag 20 november 2009

Tillbaka igen...

Nu är jag tillbaka igen och tänkte ta nya tag med bloggen, vi håller på att greja med hemsidan och gör om den lite. Bl.a. så ligger nu bloggen i menyn på hemsidan. Men det kommer vara lite oordning där ett tag framöver innan allt är klart...












Idag har vi varit på Djurmagasinet i Falköping och träffat hundcoachen Fredrik Steen, mycket intressant! Hade nog kunnat stanna där hur länge som helst... så kul att höra hur han resonerade och gav råd till alla som hade frågor. Jag hade naturligtvis en del frågor på lager med... kollade med honom om Axel som inte gillar hanhundar men väldigt svårt att beskriva i ord så han frågade om jag hade honom med mej, hade jag ju naturligtvis ifall om att... ta in honom då säjer Fredik.
Det var en annan hund där inne och Axel morrade naturligtvis på honom och jag sa genast till Axel att sätta sej ned. Men han har lite svårt att lyssna på sin matte ibland och tyckte att det var mer spännande med en annan hund. Fredrik tog kopplet och bad Axel att sätta sej ned och sitta kvar vilket Axel inte gjorde.. fniss... skönt att se att det inte är bara mej han inte lyssnar på... men efter några ggr så fokuserade han mer på Fredrik. Det han kom fram till var att Axel är en väldigt trevlig hund som inte på något vis är elak utan behöver mer träning och att jag ska vara mer avslappnad, vilket är mycket lättare nu när jag inte behöver oroa mej... Fredrik avslutade med att Axel fick en stor puss på nosen och sa att jag hade en väldigt trevlig hund vilket jag redan visste men underbart att få höra av någon annan.


Kram Annalena

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Det va härligt att läsa.Han verkar ju så himla bra Fredrik,vi brukar se TV-programmen.

    Jag har ju samma problem med våran Lisa när vi är ute och promenerar.Hon blir alltid arg eller osäker eller vad det nu är när vi möter andra hundar och börjar skälla.
    Alma sköter sig dock bra men jag är orolig att det ska överföras på henne.
    Ha en go helg. Anette, Jkpg.

    SvaraRadera
  2. Hej syster!
    Måste varit spännande att träffa ett provs på hundar. Jag tycker annars att du har bra pli på dina hundar.
    Kramar från Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej, kul att se att du är igång igen. Hoppas att ni inte regnar bort - här är grymt blött nu. Hörde att du var lite nyfiken på vårt nätverk...? Jag skickar lite info genom mailen o du är hjärtligt välkommen att vara med.
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  4. PS. Din klocka går fel! DS.
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Tack Ulrika, såg inte att klockan gick fel men nu är det fixat!!
    Det lät spännande med nätverket så jag följer gärna med nästa gång.

    SvaraRadera